Sjuksköterskor, förenen eder!

Hejsan!

Igår var jag bortbjuden på middag och träffade där en av mina gamla kompisar, också sjuksköterska. Vi pratade lite om den ev. stundande strejken och hon var ju verkligen på!!! Varför? Jo, hon har arbetat som sjuksköterska i 7 år och har nu en lön på 21.600 kr.

Det tycker jag är förnedrande.

För en tid sen såg jag någonting som fastnade i mitt huvud. Det hade att göra med pensionsnivåer. Det var en rörmokare i 30-årsåldern som tjänade 32.000 kr i månaden. Det är ju jättekul för honom men... Hallå, hur kan man förstå detta?

Personligen har jag det bättre ställt än min väninna, men så har jag 16 års yrkeserfarenhet och en vidareutbildning i psykiatri. Jag har 28.700 kr.  Kan bara konstatera att jag borde ha blivit rörmokare istället!!!

Rigmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0